Tuesday, September 15, 2009

Ziarah Presiden Iqra Ke Hospital Batu Pahat

[Kemaskini] - Berita Mengenai Yang DiPertua MPP UTHM saudara Fadhil mengalami musibah kemalangan dipersimpangan jalan sebelum memasuki Kolej Kediaman Taman Melawar mengakibatkan beliau mengalami kecedaraan patah bahagian paha kaki kanan.


Dimaklumkan oleh seorang wakil MPP iaitu saudara Agilarajan kepada saudara Presiden Iqra', bahawa kemalangan tersebut berlaku pada 10 September. Berikutan kejadian tersebut, dimaklumkan oleh admin iqrakini, Presiden Iqra', Hadi Abd Rahman menziarahi YDP secara peribadi ke Hospital Batu Pahat sejurus beliau mendapat berita berkenaan pada keesokan harinya. Menurutnya, saudara fadhil mengalami kemalangan berkenaan dalam keadaan sedar. Beliau juga diceritakan bagaimana kejadian tersebut boleh berlaku.



Makluman oleh saudara Presiden, YDP telah selamat melakukan pembedahan pada 12 September 2009, dijangka akan pulang ke rumah pada hari ini (Rabu) atau esok (Khamis). Menurutnya lagi, YDP MPP terpaksa menangguhkan pengajiannya oleh kerana Projek Sarjana Muda beliau memerlukan pergerakan dan melibatkan teknikal. Hampir sejam saudara Presiden berbual bersama YDP dengan berkesempatan untuk berkongi segala masalah beliau secara bersama. Di kesempatan tersebut, Presiden dapat besuai kenal dengan keluarga saudara Fadhil.



Berikutan pada 13 September 2009. Presiden sekali lagi menziarahi saudara fadhil bagi bertnyakan khabar hasil dari pembendahan yang telah dilakukan tersebut bersama saudara Muhaimin, Timbalan Presiden 2.
Kelihatan saudara Fadhil berada dalam keadaan baik.


Apa yang saudara Hadi harapkan bahawa, mudah-mudahan penyakitnya akan sembuh walaupun menjangkau masa berbulan-bulan. Selain itu, diharapkan agar Fadhil dapat bersabar atas ujian yang diberikan Allah terhadapnya dan tinggi harapan beliau agar perjuangan bagi menjaga kebajikan pelajar yang selama ini digerakkan oleh Fadhil dapat diteruskan oleh TYDP MPP iaitu saudara Khairul Izzat bersama rakan sekerja MPP yang lain bagi memastikan masyarakat kampus khususnya kebajikan mahasiswa terjamin dengan baik. -Iqrakini-