Tuesday, August 16, 2011

Smart Student Equal To Smart Personality



  Alhamdunillah program KP2I (Kuliah Pembangunan Integriti Islam ) telah berjaya di laksankan baru-baru ini pada 13 Ogos 2011. KP2I kali ini membincangkan mengenai akhlak, yang mana akhlak al-islamiyah bermakna akhlak faasidah. Sebagai orang Islam kita tidak boleh malu dengan islam kerana ia akan mengugat akidah kita sendiri,

"Akhlak ialah sifat yang tertanam dalm jiwa yang daripadanya timbulahperbuatan -perbuatan yang tanpa memerlukan pertimbangan terlebih dahulu"(imam Ghazali)

Menjaga akhlak juga bermaksud kita perlu menjaga pandangan mata bagi lelaki dan perempuan. Bila lelaki yang memandang perempuan syaitan yang ada pada lelaki ialah mata, hati dan kemaluan, sebaliknya apabila perempuan yang memandang lelaki pula, syaitan yang ada adalah mata, kelembutan dan kesopanan.


                                 Pendaftaran peserta , Ustaz Mohd Najib Khasim dan AJK pelaksana

 Ucapan pembuka bicara dari Dr. Shukri Bin Mustafa, Ketua Pejabat Hubungan Industri & Masyarakat
                                                              penyampaian dari Ustaz Najib
             
Peserta muslimin yang khusyuk mendengar
                                                   Bertanyakan soalan kepada penceramah

  Semoga input yang diperolehi dalam program dapat diamalkan dan boleh dikongsikan juga dengan kawan, keluarga dan masyrakat. Jikalau melihat situasi sekarang yang penuh dengan masalah lebih-lebih lagi dari sudut sosial. Oleh yang demikian, akhlak islamiyah semestinya boleh menyelesaikan masalah ini dan menjadi pencorak yang terbaik pada masa hadapan.
Terima kasih kepada yang sudi hadir dan semoga berjumoa lagi pada kp2i akan datang, InsyaAllah.

Salam Ramadhan 1432H...