Monday, February 23, 2009

Iktibar untuk semua.


Kelab Iqra Mengucapkan takziah kepada keluaraga Alahyarham Muhd Hadzrin Mohamad pelajar tingkatan 4 yang meninggal dunia selepas seminggu koma setelah di belasah oleh 24 remaja.Allahyarham merupakan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Besi, yang cedera parah di kepala meninggal dunia di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), kira-kira jam 1 pagi semalam di sisi ahli keluarganya.

Sesungguhnya perkara yang terjadi ini adalah suatu yang amat mendukacitakan. Kami pimpinan Kelab Iqra berasa simpati dengan keluarga Allahyarham dan merasakan mengapa terlalu rendah tahap moral remaja sekarang sehingga tidak memandang berat dalam aspekmenghargai nyawa. Memang sebelum ini kebanyakkan sekolah seringkali kedengaran kes pukul dan gaduh tetapi mungkin di sebabkan tiada tindakan tegas oleh pihak berkaitan, maka perkara ini menjadi berlarutan.

"kita berharap dan berdoa agar ini merupakan kes terakhir melibatkan 'pembunuhan tidak terancang' oleh pelajar sekolah di negara ini. Seharusnya seluruh masyarakat harus memandang serius perkara ini dan kita harapkan khususnya kepada adik-adik penuntut di sekolah agar menjauhkan budaya gaduh dan buli memandangkan ianya boleh mendatangkan mudarat sehingga kehilangan nyawa" ujar presiden Iqra-iqrakini