Saturday, February 7, 2009

Menerobos Tembok Benua




UTHM, 31 Jan – Bertempat di bilik aktiviti Kolej Kediaman Tun Dr Ismail, telah berlangsung suatu perbincangan tidak rasmi antara saff kepimpinan Kelab Iqra dengan Mahasiswa Somaliland yang belajar di UTHM. Pertemuan dan Perbincangan yang di adakan adalah di atas permintaan mahasiswa Somaliland itu sendiri yang di ketuai oleh Saudara Abdi Kadir.

Saff Kepimpinan Kelab Iqra yang di ketuai oleh presidennya berbesar hati atas pelawaan tersebut dan berjaya memanfaatkan kesempatan masa yang ada ketika perbincangan di jalankan. Pelbagai persoalan dan penerangan berkaitan Kelab Iqra telah di jelaskan oleh saudara presiden sendiri di samping membina ikatan ukhwah mereka.

Di harapkan, pertemuan tersebut adalah permulaan bagi kepimpinan Iqra menjelaskan peranannya dan di jadikan wadah untuk mahasiswa UTHM dalam mempertingkatkan dakwah Islam terhadap warga kampus dan dalam masa yang sama menjadi ajen dalam membatu menjaga kebajikan mahasiswa khususnya dari luar Negara.

Walaupun di bezakan dengan geografi dan bangsa, tetapi atas tuntuan aqidah yang sama, pertemuan itu berjaya di jalankan dan di harapkan ukhwah islamiayah yang di semai akan subur walaupun di mana sahaja.-iqrakini